Hamilelikte Sağlıklı ve Zararlı Yiyecekler





Gebelik (hamilelik) döneminde beslenme ve kilo alımı
Hamilelikte Beslenme,Sağlıklı ve Zararlı Yiyecekler
Gebelikte Döneminde Sağlıklı ve Zararlı
Besinler nelerdir

Değerli Anne adayları bebeğiniz için en iyisini istiyorsunuz elbette bizlerde hamleliğiniz süresince nasıl sağlıklı ve dengeli beslenmeniz gerektiğini konularımızda derlediğimiz yazılarımızla sizlere bu bilgileri sunmaya çalışıyoruz.
Hamile olduğunuz dönemde yediklerinizin, bebeğinizin büyümesim ve gelişmesi, vücudunuzun da oluşan değişikliklerle başa çıkabilmesi için yeterli enerji ve gıdaları sağlayacak şekilde olmasına dikkat etmeniz gerekir. Bu yazıda, hamile olduğunuz dönemde sağlıklı yiyecekler seçmenize yardımcı olacak pratik tavsiyeler bulunmaktadır.

Doğacak olan bebeğinizin besin kaynağı sizin ona sunduğunuz depolarınızdır.“Bebek; ihtiyacı olan gıdaları, kordon aracılığı ile sizin kanınızdan temin eder. Dolayısıyla kanınızda dolaşan besin öğelerinin kalitesinden 1. derecede sorumlusunuz demektir.”


Belenmede dikkat edilicek hususlar nelerdir?

Sık sık az az yemeli
Sindirimi güç gıdalardan kaçınmalı
Bol su içilmeli
Posalı gıdalar alınmalı
Hazır gıda ve içeceklerden kaçınmalı
Fazla tuzlu baharatlı şekerli yağlı hamurlu yiyecekler yenmemeli
Günlük ekmek miktarı 3 orta dilimi geçmemeli
D vitamini ihtiyacı için güneş ışığından yararlanmalı
Uzun süre aç kalmamalı
Sağlık personelinin vereceği kan ve vitamin hapları düzenli kullanılmalı
Gebelik boyunca 9-12 kilodan fazla kilo almamalı

Gebelikte en zararlı besinler nelerdir?

Genel olarak tatlı ve şekerlemeler

Şekerli marmelatlar

Likörler

Gazlı ve şekerli içecekler (Kolagazoz vb.)

Aperatifler

Kızartmalar

Çok fazla kahve ve/veya çay

İki kişilik yemek

Gebelikte kalori 3 nedenden dolayı gereklidir. Bunlar gebeliğe bağlı yeni dokuların yapımı, bu dokuların idame ettirilmesi ve gebe vücudun hareketi için gerekli olan enerjinin sağlanmasıdır.

Gebe bir kadın gebe olmayana göre günde yaklaşık 300 fazladan kaloriye ihtiyaç duyar.Bu yaklaşık 2300 kalori/gün dür. gebelikteki kalori tüketimi ilk 3 ayda en az düzeydeyken bu dönemden sonra hızlı bir artış gösterir. Ikinci 3 ayda bu kaloriler başlıca annedeki büyümeyi karşılarken son 3 ayda ise temel olarak fetus ve plasentadaki büyümeye harcanır.Normal sağlıklı bir kadında tüm gebelik boyunca önerilen kilo artışı 11-13 kg’dir. Bu 11 kilonun 6 kilosu anneye, 5 kilosu ise bebeğe aittir.

Dikkat edilmesi gereken noktalar
Yemek yaparken, yemekler arasında ve tuvaletten sonra mutlaka ellerinizi iyice yıkayın
Aynı mutfak malzemesi ile farklı yemekler yapmayın
Kullanilmis mutfak malzemelerini yikamadan yeniden kullanmayin.
Yemek pisirirken çig etin diger malzemeler ile temas etmemesine dikkat edin.
Çig eti buzdolabinda sikica paketleyerek saklayin.
Pasli konserve kutularini kullanmayin
Pastörize edilmemis süt içmeyin
Özellikle dondurulmus etleri pisirmeden önce iyice çözülmesini bekleyin
Erittiginiz bir gıda maddesini asla yeniden dondurmayin
Pismis bir yemegi sadece 1 kez daha isitin kalanini atin.
Yemegi isitirken tamaminin iyice isinmasina özen gösterin.
1 gün bile geçmis olsa kullanim tarihi geçmis hiçbir ürünü asla kullanmayin.
Buzdolabinizin içindeki sicakligin en fazla 4 derece olmasi gerektigini unutmayin.
Restoranlarda önceden pisirilip sicak kalmasi için isik vb. altinda bekletilen yiyeceklerden uzak durun.
Hazirlanisi ve saklanisi konusunda emin olmadiginiz hiçbir besin maddesini yemeyin.
Evde hayvan besliyorsaniz mutfaga sokmayin.


facebookta paylaş


Rasgele yazılar


Yazar : admin

Hamilelikte Sağlıklı ve Zararlı Yiyecekler Yazısı için Yorum Yapabilirsiniz

oyun